Till trots gör jag det som behövs i mitt liv

11.06.2013 16:22

Mitt fokus ligger på hälsa. Min hälsa och trots att jag dumpar och att det tar på kroppen så har jag fått ändan ur vagnen och börjat motionera på fasta dagar nu, sticker även in extrapass emellan vilket känns underbart. Man är mör i kroppen, men gud så skönt det känns efterråt.

  Idag har vi/ jag och maken gått stavgång 6,2 km och efter det så tog vi en cykeltur till Ny kryrka och det blev en tur på 7,3 km så jag är så nöjd med mig själv. I går var det crosstrainer och styrketräning och dagen innan tog vi stavgång. Härligt med variationen. Dock blir det vila i morgon och dagen skall ägnas åt trädgårdsskötsel hemma hos min lilla mamma och pappa, maken skall rensa grusgång och jag skall få bort allt gräs som växt upp mellan stenplattorna. Det blir ju ett pass även det fast inget man räknar.

Mamma skall bjuda på fiskkakor med mos så det ser jag fram emot, jag tål sådan mat bättre, men att det blir dumping ja alldeles säkert, jag dumpar ju 85% av alla måltider, klarar jag mig utan illamående och sängläge får jag vara glad. I morse testade jag kokt ägg och youghurt, det gick då inte blev dumping av äggen så jag knappt trodde jag skulle orka ut och träna. Men stönigheten inträdde och passen är avklarade så jag ger mig själv en klapp på axeln för detta.

  Resten av kvällen skall jag vara på altanen och läsa om hur man lyckas med bokutgivning samt gå igenom skrivkursens första del igen så att jag kommer igång, skriva för hand först så det blir ett block med ut i solen.