Tiden rusar

27.05.2013 12:07

Jag har precis gjort en flytt och saker har varit på sin spets, en av dagarna mådde jag väldigt illa vad jag än stoppade i mig och fick lägga mig och vila bort det varje gång som det kom. Känslan av att vilja kräkas var där hela tiden men i går och idag har det gått bra igen. Funderar på om sömnen hade med detta att göra. Sov väldigt lite natten före så kanske?

  Jag mår fortsatt mycket bra efter operationen. veckan som gått hade jag bara gått ned ett kilo och det kändes besviket för mig har ju hoppats på att trilla nedåt. Jag har suttit ned och rannsakat vad jag ätit men det är ok och jag har ju även haft en del problem med ätandet så nu har jag fastslagit att motion är det som måste komma igång rejält nu. Maskinerna har precis kommit sig på plats och det är bara att göra ett schema att följa nu. Hård träning och nedåt.

  Jag har inte haft problem efter att agrafferna togs bort, dock gled två av såren isär lite då man tog bort dem och det kändes lite läskigt under första och andra dagen, men nu är det helt ok.

Skrev på Gastricbypass Sverige gruppen idag och frågade om  viktnedgången om den är normal när den ligger på 1,1 kg. Skönt för man får ju svar av andra i samma sits och med egen erfarenhet. Svaret är väl att det är väldigt individuellt. Vissa rasar andra går det segt nedåt för som för mig, trösten var att skinnet hänger med bättre då. Ja ja, jag är gald över att gå nedåt även om det går sakta.

Totalt sedan jag började med flyt före operationen har jag nu gått ned 15,9 kg och jag har fått mycket rörlighet tillbaka i kroppen vilket känns underbart.