Ny Dumping

08.06.2013 12:38

I morse testade jag cornflakes i lättyoughurt naturell och det slutade så klart med en jättedumping igen. Kräkreflexerna kom igång men ingenting kommer upp och så blev det nedblötad handduk(kallt vatten) och sängen igen. Pust och stön så jädra jobbigt: känns som man jämnt skall till att stryka med, men då det gått en kvart till trettio minuter är man fit for fight igen och bävar för nästa intag av mat då reprisen kommer.

Äter sakta och mäter upp mängden mat så det är inte felet då jag får dessa dumpngar som praktiskt taget kommer med vad jag än äter. Jag vet att frukt, grönt, youghurt naturell, keso, och då banan speciellt är sådant som går bra för mig att äta annars är det illamående som tar över och en hopplös trötthet i samband med att jag ätit. Fattar inte hur detta skulle gå ihop med ett jobb. Klagar inte för jag ser en ljusnande framtid i det att jag orkar röra på mig, men klart det känns tufft när illamåendet sköljer över en. Men då jag stod upp idag så var det faktiskt en rolig händelse som gav mig en kick för brösten stack ut över magen :-) minns inte när det skedde sist. Tjoho.

Jag har även fått på mig en ny BH som inte gått runt mig alls då jag köpt den och det är så glädjande. Jag har börjat motionera och valt stavgång som min motionsgrej just nu. 2-3 ggr/veckan stavar jag nu 5,5 km sträcka. Sedan så har jag köpt hem en boxnings bag, väntar på handskar och sedan skall jag minsann slå mig redigt trött nere i källarne. Skam den som ger sig. Gångbandet är fortsatt utan svar från dem vi köpt det ifrån, klart ingen garanti kvar men de kan ju levrera en ny motor om det nu är det som gått..

  Vi har fortsatt crosstrainern att slita på och ute väntar badmintonracket på att få sig några slag. Motionen är a-o efter operationen och om den skall bli rolig får man variera den lite. Matintagen är det som är mitt problem.

Läste idag i KA(Kommunalarbetaren) där det var reportage om just GBP-opererade tjejer. 3 kvinnor som berättade om sina operationer. en lyckad och två som inte var så lyckade, en som fick amputera benet och en som skyllde på att hon blivit alkoholist tack vare operationen. Intressant läsning!