Några rejäla dumpningar

03.06.2013 11:08

Jag har haft några rejäla dumpningar där illamåendet varit så kraftigt att jag velat kräkas. Att kräkas som op är en omöjlighet men kräkreflexen sitter där oavsett så att hänga vid ulrikstolen har varit ett val oavsett. 

Reaktionen som kommit är hjärtklappning, samt en känsla av att bli mycket varm inombords och då behövt ta en handduk med kallt vatten för att kyla mig med. Ingen trevlig känsla och jag är mycket osäker på varför, men tror att det kan vara mängden mat som blivit för stor. Måste lära mig att äta mycket sakta och att mäta upp maten. Känslan av att vara hungrig finns kvar även vid dumpningstillfällena vilket känns otrevligt.

  Jag har påbörjat motion nu men mest är det vardagsmotion det rört sig om, att klippa gräs osv, men även ett pass på crosstrainern.

Från det påbörjade flytet till idag har jag minskat 17,5 kg och detta känns bra, dock ser jag inte själv min minskning men andra börjar se och det känns kul. Jag känner ju att jag lättat då jag blivit mera rörlig och min minskning ligger runt 1,5 kg/veckan eller mindre.