Midsommarhelgen över

24.06.2013 12:00

Jag kan lugnt säga att midsommaren varit fylld av dumping för min del. Kraftiga och rejäla har de varit så jag har fått vända kosan mot sängen för att ligga ned med en kall blöt handuk att badda ansiktet med för att lätta på illamåendet.

  Jag har testat att dricka lite öl och konstigt nog tålde jag detta även om jag inte intog några mängder så är det ju ändå kul att få sitta med och ha något i glaset. Sill och potatis har inte gått bra alls, potatis eller kolhydrater är en total kris för mig. Blir sjukt illamående. Nåja, denna helgen verkade jag inte ens tåla saker jag tålt innan, som rallarhalvor till frukost. Även min keso med banan gav mig illamående, kanske just det att det blev andra rutiner eftersom vi hade besök eller en omedveten stressnivå. Jag vet inte. Trots detta har jag haft en trevlig helg med släkten på besök, mycket skratt och gemenskap, bonusgrabbarna här hemma och regn så klart det hör ju midsommaren till.

Trots att vi åt en del jordgubbar med grädde och annat gott så har jag gått ned i vikt -1,1 kg under midsommar vilket gladde mig ytterst. Vågen står nu på 111.5 kg, sakerligen går jag nedåt, så klart har inte motionen uteblivit under midsommar heller utan jag har varit ute och gått en dag 2,4 km och sedan en dag med stavgång på 5,7 km så det känns skönt.