Illamående efter matintagen

20.05.2013 09:48

Efter varje intag jag gör känner jag ett mindre illamående som hänger och lurar på mig och att äta en portion varierar i tid mellan 45-75 minuter. Jag har börjat med purekost nu och det känns skönt. Matlusten är inte direkt enorm, men jag äter för att jag bör göra det så det fungerar.

  Vägde mig idag efter ännu en vecka bortom operationen och denna veckan var det 2,6 kg nedåt. Så totalt har jag minskatt 14,8 kg nu sedan jag inledde pulverdiet för 6 veckor sedan. Lättnadens känsla och jag har redan märkt en hel massa förändringar, som att få upp benen när byxorna skall på. Det är lättare att röra sig, böja sig. Bara vinster än så länge.

  Tabletterna ger fortsatt viss obehag då de skall sväljas men ja det går så jag ska inte klaga.

  Inga komplikationer efter operationen som jag kan märka av än så länge. Längtar dock efter torsdagen då jag hår bort alla häftorna ur kroppen, för de kan sticka lite ibland vilket känns obehagligt.

  Eftersom jag står i en flytt har motionen inte varit på topp då det gäller promenader men dock klippt gräs, målat och annat smått så jag tror nog att det kan räknas som motion även detta.