Det har gått en vecka nu

12.05.2013 07:13

Välling till frukost. Vaknar tidigt på morgonen i behov av näring, jobbigt.

Trött, men det är omöjligt att sova.

Gårdagen gick bra. Kände mig mycket mera rörlig och gick lite. Dock kände jag illamående vid varje matintag och så fick jag utslag över hela magen i går igen.

Skall ta upp det med min husläkare när jag kommer dit den 23 Maj.

Känner att jag börjar få en förkylning vilket inte är roligt på detta. Jag är snuvig och hostar och jag är rädd att ta i då det känns i såren.

Måste köpa hem hostmedicin. Annars funkar det bra med medicinerna. Jag upplever Panodilen som ruskigt stor oavsett om jag delar den och det känns lite när den skall sväljas.

I morgon ska jag väga mig och det skall bli spännande att se om jag gått ned någonting sedan operationen.

Vädret utomhus manar inte till att man skall vilja gå ut och gå med allt svensk sommarväder som öser ned. Morgonen är tidig och jag har fått igång ett soppkok, hönsbuljong, 2 st palsternackor, en morot, tre sparrisar, 3 vitlöksklyftor och nu så får det koka på ett tag så det softar till sig, sedan skall det mixas och fyllas med lite mjölk och grädde. Blir en slät redd soppa.

Min allmänhälsa är mycket bättre än jag någonsin kunnat förvänta mig. Men då vet jag också att jag har en hög smärttröskel.

  Lättnad, jag har äntligen fått igång magen och kunnag göra nummer två. Färg och konsistens är mycket annorlunda "svart och segt", men det har jag läst skall vara normalt med tanke på järntabletter man tar etc.