Dag 6 - Lördag

11.05.2013 07:55

Avslutade kvällen med ca 1,5 dl välling av slaget gomorron, sockerfri. Åkte på dumping.

Skam den som ger sig, jag försöker även denna morgon och äter nu väldigt sakta och hoppas slippa obehaget jag mötte igår med illamående. Fått ned allt och ännu inget känt, men ger det ännu en stund för att veta säkert, tror jag åt för fort under gårdagen.

Ännu en dusch, så skönt. plåstren sitter fortsatt kvar.

Kontaktade vårdcentralen i Eda i går då jag bor i Koppom för att få agrafferna urtagna inom 14 dagar är ju fortsatt skriven i Sunne hos Roger Van der Mortel (min husläkare), svårt att släppa en så bra läkare som honom. Det känns otryggt. Fick i alla fall svar att jag inte var välkommen till distrikstssköterskan i Eda om jag inte är listad här. Chock!

Nu fick jag skriva till vårdcentralen och be om en tid den 23 Maj då jag i alla fall skall iväg till Roger för återbesök, då inte gällande operationen utan en depression jag dragits med en längre tid.

Jag förstår verkligen inte hur man kan neka vård, enligt sjukhuset kan jag vända mig till närmaste didtrikstssköterska för just detta. Jaja, EDa Kommun, vad kan man säga. Allt är negativt här!

Ännu inte kommit igång med nummer två, men hoppas det kommer snart för jag oroar mig över magens funktion.

Såren känns knappast något, en del agraffer kan kännas som de är på väg ut i bland och sticker obehagligt men annars inga smärtor.