Dag 5 och de går undan

10.05.2013 08:06

Vaknar tidigt, men sovit gott. Magen kurrar, det är tomt och då orkar jag inte sova börjar dagen med LCD pulver + 2 extra skedar tillsatt proteinpulver och allt detta baserat på mjölk istället för vatten.

Första intaget är gjort av medicinerna och jag känner det som jag kan röra mig lite lättare idag. Känns bra.

Idag ska vi ut och vara borta en hel del så jag får packa med mig mat att inta under dagen, men det fungerar. Maken lagade mig en riktigt god laxssoppa i går så jag har delat upp den och njuter av målen. Jag har också köpt hem varma koppen, bland annat en soppa med tomat och getost. Rekommenderas om man gillar osten, jättegod.

Operationssåren känns bra på morgonen men brukar sträna en del framåt dagen då man varit igång och vila är skönt. Längtar efter att kunna gå på toaletten för nummer två nu på riktigt, känns konstigt att inte klara det men vet ju att det kommer när magen är redo.

Tog en snabb vikt idag och jag stod på 122.2 kg vilket innebär - 1,8 kg sedan måndagen och operationen. Alla kilon känns så bra men min stora glädje kommer den dagen då vågen inte bär mer än tvåsiffrigt längre.

Fortsatt mår jag jättebra och gårdagen gick bra, att dricka och äta tog hela min tid i anspråk tyckte jag men detta är väl något man vänjer sig vid till sist.