Dag 4

09.05.2013 08:33

Jag har sovit bra i min egen säng. Vaknade av att jag var kissnödig och hungrig.

Har blandat till en påse vanilj med två extra skedar av proteintillskott som jag nu så sakta försöker få i mig(LCD-Pulver). Efter medicinerna så känns det trögt att få ned någonting. Panodilen är stor som ett hus även om jag delar den i två delar.

Det är ovant att det skall ta sådan tid för mat att gå ned, i mitt tidigare liv var jag en snabbätare så det är en utmaning för mig att lära nytt beteende som jag skall bära med mig. Alla vet väl hur svårt det är att bryta mönster som man haft ett helt liv.

Jag mår fortsatt bra, fick faktiskt min allra första lilla bajs igår kväll så det känds bra. Vetskapen om att allt de kopplat om där inne fungerar som det skall, känns toppen. Man blir ju klart lite orolig över hur allting kommer fungera när man gör ett såpass stort ingrepp som detta är.

Det är ju ett val för livet och alla val innebär så klart både negativa och positiva sidor. Viktnedgången är ju positiv men ja sedan alla vitamintillskott man måste ha för att hålla sig frisk kanske känns mindr roligt, men desto viktigare att inta vare dag.

Motion, nej bara smått ännu känner mig öm i såren och får lätt håll.