Lite magont

30.05.2013 10:34

Jag har flyttat till ett nytt hus i dagarna och det har varit ganska mycket att göra vilket gjort att jag haft svårt att hinna skriva kontinuerligt. Men nu är jag här igen. De senaste dagarna har jag slarvat lite, tyckt att det redan varit fint fördelad mat och tuggat den till puré, vilket så klart resulterat i värk i magen. Troligen har detta varit för jobbigt för magen at ta reda på så nu är jag på g med att purea igen för att skydda magen och stygnen där inne.

  Det läker ganska bra på magen. plåstren är av nu och  på vissa ställen kommer jag få ärr, men vad gör det i min ålder. Är ju inte ute efter skönhet utan efter att vinna hälsa och då kvittar ett par streck frampå magen.

  Ska starta upp med motionspass nu, talade med frsikvåreden igår och vi gick igenom lite grejer där, riktmärken som är bra att ha i tanken. Man bör om man går efter stegräknare ta 10.000 steg/dag och vid annan motion bör riktmärket ligga på ett svettigt pass av den totala tiden 150 min/vecka för att man skall förbränna bra i samband med operationen och nu är hög tid att komma igång.

Tänkte passa på att dela med mig ett bra recept på en ostkaka som man kan gotta sig med, lagom att göras i en brödform. Den går jättebra att äta under puréperioden.

2 ägg

2 msk sötningsmedel  vispa samman

2 msk mjöl

250 gr keso

1,5 dl mjölk 

krossad mandel efter smak

175 grader i 30 - 40 minuter

Hoppas det smakar. Servera med ett ägg creme fraiche. Jättegott!