Dagarna går och allt känns bra

15.05.2013 16:38

Idag fick jag en återbesökstid till Torsby för att träffa sköterskan på Obesitasmottagningen den 17 Juni, 10:30.

Allt flyter på och jag mår faktiskt toppen, inga komplikationer har visat sig. Jag äter min soppa, kokte gulaschsoppa häromdagen och som mellanmål har jag börjat göra mig smothies på youghurt och osockrade bär, toppat med proteinpulver. Det går även bra med kosten och jag har testat lite smått med vichyvatten, små mängder har funkat utan att magen och rören klagat men vid större mängd skakar jag ur mesta delen av kolsyran.

Problem med magen, svårt att få till nummer två men jag tror detta beror på järntabletterna. Jag lyssnar noga till kroppens signaler och jag tror att detta hjälper mig klara av intagen rätt så bra.

Har delat upp medicinerna enligt rekomendation så att kroppen orkar ta upp dem på bästa sätt. Inga promenader, men flytt påbörjad så jag har gått upp och ned för trappor i två dagar, naturligtvis endast burit småsaker och inget tyngre eftersom jag är rädd för att det skall hända någonting tokigt.

Jag känner mig nöjd över mitt beslut, men längtar mycket efter att få börja purékosten. Att dricka sin mat börjar verkligen bli tungt nu, men jag följer rekomendationerna till punkt och pricka för tt det skall ge bästa resultat. Tillsätter var dag 5 msk proteinpulver till min kost då detta är viktigt för läkningsprocessen i kroppen.