6 veckors kollen är klar

17.06.2013 16:04

Idag så var jag på återbesök på Obesitasmottagningen i Torsby, träffade sköterskan som fyllde ut ett frågeformulär, kollade operationsärren, mätte midjan och tog vikten.

  Vi talade en del om illamåendet jag har men hon hade väl egentligen inga svar. Kanske äter jag för sällan??? Nåja, tror jag hade så mycket på fötterna själv att jag kom ut där ifrån med ett MVG. Jag utför regelbunden motion och varierar motionsformen så jag känner att jag gör bra ifrån mig. Kanske är det helt enkelt så att jag kommer få leva med att inte tåla mat på samma sätt längre. Kanske blir det bättre med tiden? Jag vet inte får ju acceptera och ta dagarna som de kommer. Frågan vid måltiderna är:  Att dumpa eller inte dumpa

Fann en mycket bra BMI sida på nätet och tog där fram vart jag står idag. Har äntligen kommit mig under 40 och står nu på ett BMI på 39,9.

Jag har tills idag gått ned totalt 20,1 kg och skall gå ned ytterligare 42 kg för att en dag nå min normalvikt och då är det inte sagt att detta är min idealvikt. Tar en dag itaget och så får vi se vart jag hamnar. Sköterskan ansåg att min viktnegång runt kilot i veckan är normal och att jag ska vara glad över den.

  Det otroliga är ju att nu har jag börjat få ångest då jag äter. Känner mig väldigt fet vissa dagar och funderar på om jag får i mig för mycket näring när jag äter. Hon tyckte inte jag ska bry mig om det där,  men hur går det till att koppla bort det menar jag? Hjärnan för sitt eget liv gällande detta, ett som är gott Anorektiker kan jag inte bli eftersom jag aldrig mera kan kräkas upp något jag svalt ned så det behöver jag inte oroa mig över.

  Det som är ett outforskat område är just GBP och ålder. Kan jag klara att gå ned 42 kg till? Hur blir det med näringsupptaget när man blir äldre ändå och normalt sett börjar få problem? Massor av obesvarade frågor, helt enkelt för att det inte finns svar att ge..

  Spännande, man kan ju se sig som ett litet expriment.

Om du som läser vill ha mera info om Gastric Bypass OP så kan du läsa vidare på min hemsida: tove-b.ws/Gastric_Bypass